Benvolgudes i benvolguts,
A continuació us detallem breument les mesures econòmiques que ha acordat l’Ajuntament de Reus aquest dimarts 17 de març, les quals pretenen mitigar els efectes de la crisi del coronavirus. Així doncs, algunes de les mesures adoptades són les següents:
En relació a l’activitat comercial
- Taxa de recollida de brossa comercial: Els titulars d’establiments que tinguin l’activitat tancada per imperatiu legal, no hauran de pagar la taxa de recollida de brossa comercial.
En relació als impostos i taxes de caràcter general
- Ajornament del pagament d’impostos i taxes: Es posposa per un període mínim de 3 mesos el pagament de: IBI, impost de vehicles de tracció mecànica, taxa de recollida d’escombraries i taxa de gual.
A part d’aquestes mesures, l’Ajuntament també n’ha proposat en relació a les empreses que presten serveis a l’Ajuntament, i en relació a les famílies sobre els menjadors municipals i les Escoles Bressol Municipals.
Si voleu més informació, podeu trobar-la a la pàgina web de l’Ajuntament www.reus.cat.
Mesures econòmiques
Estatals
El Govern espanyol ha aprovat el segon paquet de mesures econòmiques per fer front a la crisi del coronavirus, alguna de les quals ajuda a autònoms i empresaris. El decret llei, publicat al BOE, comenta que els empresaris amb menys de 50 treballadors amb un ERTO de força major vinculat al Covid-19, estan exempts d’abonar el pagament de les quotes a la Seguretat Social de la seva plantilla. La resta d’empreses, amb 50 treballadors o més, hauran de pagar el 25% de les cotitzacions.
Addicionalment, el Govern mobilitzarà fins a 200.000 milions d’euros en flux de crèdit per a les empreses. D’aquests, 117.000 milions seran íntegrament públics i la resta es complementarà amb la mobilització de recursos privats. Aquest augment de flux de crèdit per a les empreses serà a través d’una línia d’avals públics per uns 100.000 milions d’euros. Aquests avals s’articularan a través de l’Institut de Crèdit Oficial (ICO).
Autonòmiques
Per altra banda, la Generalitat de Catalunya, a través de l’Institut Català de Finances i Avalis, ha establert una línia d’avals per facilitar un volum de finançament per a les empreses que es vegin afectades pel Covid-19. A continuació, detallem les condicions generals del préstec-aval:
- A qui va adreçat? Empreses i autònoms que hagin vist afectada la seva activitat per la situació d’emergència, i no estiguin fent reduccions de plantilla.
- Condicions del préstec: Tipus màxim: Euribor més diferencial fins a 2,5 punts.
- Condicions de l’aval: comissió anual de l’1% de la quantitat avalada (impacte del 0,75% sobre l’import del préstec); sense comissió d’obertura i sense comissió de cancel·lació de l’aval.
- Període: un total de 4 anys, dels quals 1 és de carència.
Per a poder tramitar aquests préstecs cal anar a l’entitat financera que l’empresa consideri, ja sigui la seva habitual o alguna nova que li pugui convenir.
Els condicionants bàsics del préstec són:
- Mantenir la plantilla i els compromisos de pagament.
- Que la tresoreria de l’empresa s’hagi vist afectada per l’actual situació d’alarma.
Per a més informació detallada sobre aquest suport financer, podeu consultar aquest link.
Seguirem informant i actualitzant la informació segons es vagi publicant contingut oficial. Esperem que aquest estat d’alerta acabi aviat i puguem seguir amb l’activitat normal.
Recordeu que per a qualsevol dubte o incidència podeu contactar amb l’Associació a través del correu electrònic info@apir.cat o al telèfon 977 771 472.