L’empresa constructora Fulgencio Villar serà, finalment, l’encarregada de dur a terme les obres d’adequació del taller de manteniment del sistema públic de bicicletes compartides de Reus. Així s’ha definit en la licitació que l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis (RMS) va treure per segona vegada, ja que la primera va quedar deserta.
L’adjudicació compta amb un pressupost de 182.687,05 euros i un termini d’execució de tres mesos. Aquest és un dels tres lots que no van rebre propostes de cap empresa durant el primer termini, juntament amb l’obra civil per a la instal·lació de les estacions i ancoratges per a les bicicletes i el subministrament d’aquestes.
Tot i les moltes complicacions amb les quals s’ha trobat el projecte de la bicicleta compartida, sembla que, a poc a poc, avança. El consistori, des de la primera licitació deserta, es va mostrar ferm en el seu compromís de tirar endavant amb el projecte. Tant és així que va modificar alguns dels resquisits dels plecs per animar a més empreses a participar-hi, ja que l’Ajuntament ho atribuïa a la crisi global de subministrament a causa de la pandèmia i la invasió russa a Ucraïna.
Ara bé, tot i que es va ampliar el ventall de possibilitats de bicicletes, els canvis no han ajudat a aconseguir una empresa que subministri les 250 que es necessiten, ni una altra que instal·li les estacions i els ancoratges per aquestes. En canvi, tot i no modificar cap característica del plec de condicions inicial, RMS sí que ha rebut ofertes per a executar les obres que adequaran el taller pel manteniment del sistema i ha adjudicat la tasca a l’empresa reusenca Fulgencio Villar.
El local on s’ubicaran els serveis logístics se situa al carrer Joan Martell, número 17. Es tracta d’uns baixos d’un edifici construït l’any 2007, que disposen d’una superfície de 860 metres quadrats. No s’hi ha efectuat cap actuació des de la seva construcció i, per tant, el lot que s’ha adjudicat també inclou la definició i valoració de les obres necessàries per a la seva reforma.
Amb tot, les obres comporten treballs de paviments i tancaments, com els espais destinats a la zona de lavabos, vestuaris, la sala de descans o el destinat a la neteja de bicicletes, actuacions de lampisteria i sanejament, de ventilació i climatització i d’instal·lació elèctrica, entre d’altres.
Així, doncs, per completar el projecte, queda tornar a treure a concurs públic els dos lots restants, de les bicicletes i els ancoratges, ja que el de subministrament dels aparcaments i el del sistema informàtic de gestió del servei han rebut ofertes i el procés d’adjudicació continua obert, segons l’Ajuntament.
D’aquesta manera es podrà posar en marxa un projecte que complementarà l’ampliació de la xarxa de carrils bici de la ciutat, amb objectiu de facilitar i promoure l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport saludable i ambientalment sostenible, complementant l’oferta de serveis de mobilitat pública.
Cal recordar que el projecte del bicing reusenc preveu un sistema públic de bicicleta compartida format per 250 bicicletes mecàniques, 1.000 punts d’ancoratge i 21 estacions. Els usuaris d’aquest podran alliberar la bicicleta escollida mitjançant una aplicació per a dispositius mòbils i retornar-la a qualsevol dels punts d’aparcament del servei. El pressupost fixat en un principi era de 2.201.595 euros (IVA inclòs).